Menü Bezárás

Garanciális ügyintézés

A garanciális ügyintézés az egyik legfontosabb része a vásárlásnak. Hiszen ha bármi hiba lépne fel az újonnan vásárolt termékkel kapcsolatban, akkor csakis ez az ügyintézési mód lehet a megoldás ezekre a problémákra. A vásárlást követően a következőket kell tennünk: az első és legfontosabb teendőnk, hogy a termékhez tartozó garanciajegyünket mindenképpen érvényesítenünk kell. Ezt általában az eladó áruház tölti ki. Ezek után a terméket haza kell vinnünk kipróbálásra. Abban az esetben, ha a vásárlást követő három napon belül tapasztalunk valamiféle problémát a termékkel kapcsolatban, akkor az előadónak kell visszavinnünk. A hatályos fogyasztói törvények értelmében az eladó köteles ebben a rövid időszakban különféle akadékoskodást félre téve kicserélni azt. Ez csak abban az esetben történhet meg, ha ebben a három napban a terméket az eredeti csomagolásában visszük vissza az eladóhoz. Ha ez a nap letelt, akkor következik a gyártói garancia. Itt fontos megjegyezni, hogy általában a nyugta vagy számla és a garanciajegy is szükséges a garanciális ügyintézéshez. A garancia fél évtől akár 15 évig is terjedhet, ezt általában a gyártók határozzák meg a termék ismeretének tekintetében. A termékek garanciális ügyintézése kétféleképpen történhet: Vagy az eladóhoz visszük vissza a terméket, vagy pedig hivatalos szakszervizt keresünk fel. Igazság szerint az eladók is szakszervizbe küldik a termékeket, ezért érdemes talán azonnal a szakszervizbe mennünk a gyorsabb ügyintézés reményében. Rengeteg helyen biztosítanak cserekészüléket, ha igényünk van rá. Ha a termék nem javítható, általában vissza adják a termék árát, vagy cserélik azt. A legfontosabb dolog a garanciákkal kapcsolatban, hogy mindig megfelelően használjuk a vásárolt termékeket, és a garanciához szükséges papírokat jól őrizzük meg.