Menü Bezárás

Hogyan készül el az energetikai tanúsítvány?

energetikai tanúsítvány

Ha szükségessé válik az ingatlanunkkal kapcsolatban néhány hivatalos dokumentáció elkészítése, mindenképp lényeges, hogy tisztában legyünk az egyes folyamatokkal. Többek között az energetikai tanúsítvány kikérésének menete az egyik leggyakoribb kérdés, hiszen ez az az irat, amelyre a leggyakrabban szükség van. Ugyanis minden ingatlan eladás során el kell készíttetni ezt a hivatalos iratot, majd az ügyvéd által előjegyzett adás-vételi szerződés mellé kell csatolni. Az energetikai tanúsítványt, mint hivatalos iratot a következő képen kell megigényelni: Fel kell vennünk a kapcsolatot egy szakirodával, akik rendelkeznek a megfelelő szakmai tapasztalattal és tudással. Amint felvázoltuk az igényeinket, a szakemberek egy árajánlatot adnak, amely mindent teljes körűen tartalmaz, majd ha ezt elfogadtuk, egy előre leegyeztetett időpontban kijönnek a helyszínre, elvégzik a szükséges méréseket, majd kiállítják a tanúsítványt. Ebben meghatározásra kerül, hogy milyen besorolásban van az ingatlan, valamint javaslat is, ezen besorolás javításához. Amikor pedig elkészült a tanúsítvány, átadásra kerül, majd a fizetés is a helyszínen történik.