Google

Nagykereskedés

Beküldve:december 23, 2012

A vásárlások során rengeteg termékkel találkozhatunk. A logisztikában egy nagyon fontos hierarchia alakult ki napjainkra, hiszen manapság mindenkinek a jó ár és az ehhez tartozó megfelelő minőség a legfontosabb. Általában mindenkinek megvannak a kedvenc üzletei, ahová valamiért szívesen jár. Vagy a termékek miatt, vagy az ár miatt, vagy pusztán a kiszolgálás az, ami oda vonzza. De mi is pontosan ez a hierarchia? A vásárló, tehát mi a hierarchia elején, vagy ha úgy tetszik a végén állunk, hiszen mi vagyunk a végfelhasználók. Aztán természetesen vannak a boltok, ahol ugye megvesszük a számunkra fontos dolgokat. A boltok is onnan vásárolnak, ahol megvannak elégedve. Ők természetesen úgynevezett nagykerekből vásárolnak. Mi végfelhasználók nem tudunk nagykereskedésekben vásárolni, hiszen nincsen hozzá jogosultságunk. Ennek ez a rendje és módja, hiszen ha nagykereskedésekben vásárolnánk, nem tudnának a boltok megélni. Ez egy egyezmény, nagykereskedésből csak kereskedő vásárolhat. Ezért kapnak kedvezőbb árakat, hiszen nem hétköznapi mennyiségeket vásárolnak, hanem nagyobb tételeket. Minél többet vásárolnak, annál nagyobb kedvezményt kaphatnak. Természetesen nekik is nagyon fontos a jó ár, hiszen akkor tudnak ők is jó áron eladni bármit. A nagykereskedések persze rengeteg országba szállítanak, és ez így van jó, hiszen így ők is plusz profittal tudnak számolni. Az, hogy ők honnan vásárolnak, kicsit bonyolult. Hiszen ők vagy maguk gyártók, vagy pedig közvetlenül a gyártótól vásárolnak. Tehát rengeteg munkájukba, és idejükbe kerül, hogy a megfelelő termékeket vegyék meg, amit aztán tovább adhatnak a kiskereskedőknek.

Ez az a hierarchia tehát, amit minden vásárló, és fogyasztó betart, hiszen csak így tud ez a jól kialakított lánc működni. A logisztikának ez egy nagyon bonyolult része, amiben a kereskedőknek mindig otthon kell lenniük, ha jó profitra számítanak.

Előző:

Következő: