Menü Bezárás

A szövegírás és a kulcsszó kapcsolata

Kulcsszó

Rendkívül fontos, hogy kellő mennyiségű és egyedi szöveg legyen az oldalakon. Ugyanakkor a Kulcsszó szerepe is vitathatatlan a keresőoptimalizálás szempontjából.

A megfelelő szöveges tartalommal rendelkező oldalak jelentős lépéselőnyben vannak az olyan céges weboldallal szemben, amelyeken nincsenek leírások, bejegyzések, csak képek, esetleg termékmegnevezések, árak stb. jelennek meg a főoldalon. Nem sokan látogatják azokat az oldalakat, ahol csak száraz adatokkal találja szembe magát, aki arra téved. A google algoritmusai is folyamatosan pásztázzák a szöveges tartalmat. Ha nincs folyamatos, a látogatók számára hasznos és egyben a weboldal tartalmával összefüggő szöveg, akkor az adott honlap egyre hátrább kerül a találati listán.

A szövegírás révén egyfajta kapcsolat alakul ki a látogató – majdani vevő – és a termékét, szolgáltatását kínáló cég között. Amennyiben egy adott kulcsszót beírva a keresőbe az emberek eljutnak egy céges oldalra, és ott a keresésüknek megfelelő, releváns tartalmat találnak, el fogak időzni az illető weblapon. Ha a látogató úgy érzi, hogy a szövegíró „hozzá beszél”, az ő nyelvén, egyszerűen, érthetően mutatja be a céget, terméket, szolgáltatást, nagy az esély arra, hogy megszületik a – cég számára is pozitív – döntés a vásárlás, szolgáltatás-igénylés tekintetében.
A szövegírás során figyelni kell a kulcsszavak milyenségére és mennyiségére is. A túl nagy kulcsszósűrűség a vártnál ellenkező hatást vált ki, a keresők és a látogatók sem szeretik a nyelvtanilag helytelen, erőltetett, felsorolásszerű szövegeket.

Egy másik hibalehetőség a szövegkörnyezetbe vagy az oldal témájához nem illő kulcsszóhasználat. Ilyenkor nehezen értelmezhető írások jelennek meg, és a látogatónak nincs türelme kódolt üzeneteket értelmezni.

Egy weboldal legfőbb ellensége a helytelen szöveg. A helyesírási hibákkal tarkított cégleírás, termék- vagy szolgáltatás ajánló igénytelenségre utal. Bármilyen jó is legyen az eladni kívánt termék, több mint valószínű, hogy a látogató tovább fog lapozni, más oldalakat keres fel.